Dieta ketogenica – de la A la Z

9:00 am - 10:15 am, Hall 2

Cristian Mărgărit a fost unul dintre cei care au popularizat această dietă în România, încă din 2004. În 2014 a publicat, alături de ADER, “Dieta ketogenică- soluția nutrițională în epilepsie și alte boli neurologice”. Dieta keto sau dieta ketogenică poate fi urmată atât de bărbați, cât și de femei. Meniul zilnic din dieta ketogenică ne permite să mâncăm pe săturate și include alimente delicioase.

Această dietă numită ketogenică se bazează pe aportul ridicat de proteine și grăsimi din carne, fructe de mare, ulei de măsline, ouă și cantități mici de legume, ulei de cocos și măsline.

Prezentarea va atinge următoarele teme:

  • concept și istorie a dietei ketogenice
  • aspecte de fiziologie și biochimie ale dietei
  • tipuri de dietă ketogenică
  • avantajele dietei (confirmate științific)
  • riscuri ale dietei
  • discutie asupra oportunității dietei în slăbire

Dieta ketogenică presupune consumul de grăsimi și proteine, fiind eliminați carbohidrații în cea mai mare parte. Puținii carbohidrați permiși sunt din fructe cu indice glicemic mic, legumele verzi, salatele cu frunze verzi, iar aportul total de carbohidrați trebuie menținut la sub 50 g pe zi.

Cum funcționează regimul de slăbire prin modalitatea ketogenică? Odată ce organismul este privat de carbohidrați, intră într-o stare cunoscută sub numele de cetoză (sau ketoză), în care atât grăsimea din dietă, cât și cea depusă în exces pe corp sunt transformate în cetone în ficat și folosite drept combustibil pentru creier și mușchi. Această dietă forțează corpul să se energizeze singur cu ajutorul grăsimilor, nu al zahărului, și prezintă o serie de beneficii pentru sănătatea femeilor.